Penat

Tuesday, November 10, 2009
Salam w.b.t




Rasa letih dan tak sihat mungkin sinonim bagi mereka yang berada disini disebabkan 'seasonal flu' (perubahan cuaca) yang bakal tiba di Mesir (ntah2 dah tiba). Di Mesir, musim sejuk boleh mencapai antara 15 celcius hingga 21 celcius (sumber:Google). Jadi, bersedialah semua wahai ahlu misr untuk hadapi musim sejuk dengan ubat-ubatan yang perlu sebagai langkah awal bila penyakit datang. Penyakit biasa seperti demam, batuk, selesema, sakit dada dan sebagainya mungkin perkara biasa bagi 'orang lama' kan. Ya, biasalah sangat..Tapi perlu diingat bila sakit menyerang terus dapatkan rawatan dengan segera (cam doc la pulak).

Letih pula berpunca dari kekurangan tenaga yang ada dalam badan. Tambahan pula bila datang musim sejuk ni immunity badan akan jadi lemah dan perlukan banyak tenaga untuk kegunaan seharian kita.[Abang-abang senior kalau salah sila betulkan]

------------------------------------------------------------

Firman Allah yang bermaksud:

“Dan demi sesungguhnya kami tetap menguji kamu sehingga ternyata pengetahuan kami ternyata adanya orang yang berjuang daripada kalangan kamu dan orang yang sabar. Kami dapat mengesahkan berita mengenai keadaan kamu.” (Surah Muhammad, ayat 3)


p/s: Tak sihat, tak suka makan ubat.hei~

Wallahu a'lam

0 comments:

Post a Comment