Berkunjung tiba lagi*

Thursday, August 20, 2009

“Sempena kedatangan Ramadhan yang lama dirindui ini, saya menyusun sepuluh jari memohon kemaafaan di atas segala kesilapan dan kesalahan, sepanjang umur saya… Semoga Allah menaungi hati-hati kita dengan kasih silaturrahim yang suci dan dikurnia maghfirah-Nya di atas segala kekhilafan.”

“Ya Allah, jadikanlah puasaku, puasa orang benar-benar berpuasa. Dan ibadah malamku, ibadah orang benar-benar mengerjakan ibadah. Dan jagalah aku dari tidurnya orang yang lalai. Hapuskanlah dosaku wahai Tuhan sekalian alam. Dan Ampunilah aku wahai Tuhan Maha Pengampun daripada segala dosa.”

======================================

Buat orang Kajang dan Kangar:

Farhan akan berpuasa di bumi Anbiya' tahun ini. Alhamdulillah..Syukur dapat kesempatan emas berpuasa disini. Nampaknya nilah kali pertama berpuasa di perantauan dan berada di negeri orang. Sungguhpun berbeza suasana bulan Ramadhan di Malaysia, tapi amal ibadahnya tetap sama (puasa tetap puasa :). Sudah pastinya masing-masing antara kita akan gunakan bulan tersebut sebaiknya. Cuma untuk pengetahuan orang 'sana', Farhan dan sahabat-sahabat yang lain akan berpuasa dalam jangka masa yang agak mencabar iaitu bertahan lapar dahaga selama 15 jam pada awalnya. Apa pun yang berlaku,panas dan pasir disini pasti menjadi saksi yang hebat akan ketabahan kami disini. Doakan bersama.InsyaAllah..Jadikan Ramadhan kali ni lebih hebat dari sebelum ni ye.

p/s : Anak buah pakteh puasa baik-baik disana ye :D ( Mira dan Aliya akan belajar puasa tahun ni.Dina, Dina kena tunggu besar sikit lagi la sayang)

p/s lagi : Untuk orang kajang sahaja. InsyaAllah, ada rezeki dan kesampaian alan raya sana tahun ni.


-Ku merinduimu Ramadhan-

0 comments:

Post a Comment