Bermula dari sini

Friday, December 10, 2010


silent mosque by apocalitico@devianart
بسم الله الرحمن الرحيم
Salam semua,

Setinggi sukur kehadrat illahi, Tuhan pentadbir sekelian alam. Selawat & salam buat junjungan mulia penghulu nabi tercinta Rasulullah S.A.W serta ahli keluarga baginda, para sahabat, tabi' tabi'in, soleh solehin seterusnya para syuhada yang mulia disisi Allah Ta'ala.

Sudah lama rasanya tidak mengungkap apa-apa coretan disini. terasa senyap dalam berkata-kata. terlalu banyak yang hendak diungkapkan jika dibandingkan masa yang berlalu dengan pantas. Jauh sekali jika hendak dikejar atau dibandingkan dengan laman blog sahabat-sahabat saya diluar sana. Manakan tidak selang dua tiga hari, Kotak inbox saya meloncat-locat memberi khabar bahawa ada post/ artikel yang ditatapkan buat si pembaca.

mungkin tak perlulah saya nyatakan kenapa blog ini sepi sejak 4 bulan yang lalu. cukup sekadar saya katakan alasan  saya terlalu 'malas' ataupun penat untuk mengupdate artikel atas sebab yang saya kira prosedurnya  perlu memerah otak penuh merumitkan dan keringat jari jemari untuk menghasilkan satu karya penulisan yang saya kira satu alasan yang paling tidak munasabah bukan? Tapi itu bukanlah punca utamanya. Ada punca lain yang akan saya beritahu susulan artikel selepas ini. Dengan cara itu, saya kira saya akan terus menulis dan menulis selepas ini sehinggalah apa yang saya mahukan tercapai.

Alahai,sewajibnya saya katakan, blogger seperti saya seharusnya memperbanyakkan lagi timbunan bacaan buku bersifat ilmiah atau apa-apa sumber yang boleh menjadi sumber idea bagi penulisan yang bermanfaat dan berguna pada penulisan akan datang. InsyaAllah..

Hanya itu sahaja..
Sekadar permulaan..

Bermula dari sini..

0 comments:

Post a Comment